Real-time marketing

Małe zmiany mogą dawać naprawdę dobre efekty, zaś szybka reakcja pozwala rozszerzyć swoją działalność czy zyskać rozgłos. Doskonałym tego przykładem jest strategia real-time marketing, która uznawana jest za bardzo efektywną.

Real-time marketing w pigułce 

Akcja i reakcja odgrywa ważną rolę w przygotowaniu strategii marketingowej. Doskonałym tego przykładem jest real-time marketing, przy czym w tym przypadku zasada jest jedna, a mianowicie im lepsza akcja i szybsza reakcja, tym efekt jest lepszy. Sama definicja real-time marketingu odnosi się do działania, które nawiązuje do bieżących wydarzeń. Mogą one być kulturalne, sportowe czy nawet polityczne, przy czym warunek jest jeden – muszą być one osadzone w kontekście wizerunku danego brandu. Duże znaczenie ma też spójność ze strategią komunikacyjną. Oznacza to, że reakcja musi być szybka, np. na wydarzenie, które budzi emocje, ale pod warunkiem, że interesuje Waszą grupę docelową. Śledzenie newsów branżowych jest wręcz niezbędne. Jednocześnie możecie nawiązać do wydarzeń obyczajowych czy też ze świata mody. Liczy się jakość contentu, pomysłowość oraz spójność z brandem docelowym. Nie można zapominać, że reakcja musi być maksymalnie szybka. W żadnym wypadku nie macie czasu na przygotowywanie długiej strategii, gdyż przestaje być ona aktualna. 

Real-time marketing odpowiedzią na potrzeby brandu

Real-time marketing musi być tak przygotowany, aby stał się odpowiedzią na potrzeby brandu. Zatem musicie odwoływać się do wydarzeń czy newsów, które są ściśle związane z problemami bądź aspiracjami Waszej grupy docelowej. Ponadto trzeba też poszukiwać insightów. To wszystko poprawia wzrost rozpoznawalności na danym rynku, ale też pozwala Wam przyciągnąć potencjalnych, nowych klientów. Zyskujecie także świadomość brandu wśród odbiorców, co może przełożyć się na wyższy wynik sprzedażowy. Jednocześnie niezbędne jest zaprogramowanie lejku. Wydarzenie, które wpisuje się w ral-time marketing powinno budzić określone emocje. Szybka reakcja na dany trend pozwoli Wam wyprzedzić konkurencję, co odgrywa także ważną rolę w procesie budowy wizerunku. Jednocześnie należy unikać kontrowersyjnych tematów, które wzbudzają skrajne emocje, szczególnie negatywne. Niesmaczny RTM może spowodować odejście klientów, stąd real-time marketing odnoszący się do religii czy światopoglądu jest wysoce niewskazany. Musicie jeszcze właściwie zrozumieć kontekst danego wydarzenia i przedstawić w taki sposób, by był jasny dla odbiorców. 

O czym jeszcze pamiętać, tworząc real-time marketing?

Tworzenie real-time marketingu nie jest takie łatwe. Przede wszystkim trzeba wykorzystać wydarzenie czy trend, który łączy, a nie dzieli. Ponadto reakcja musi być maksymalnie szybka. Nie ma więc czasu na analizę i interpretację, przy czym przygotowanie strategii musi być na tyle ciekawe, że przyciągnie uwagę odbiorców. Szybka reakcja pozwoli Wam przeprowadzić szybką akcję i uzyskać skuteczną reklamę. Poza szybkością ważny jest też związek z Waszą marką czy firmą. Real-time marketing powinien posiadać proste i zrozumiałe grafiki, ale też budzić określone emocje bądź wywoływać humor. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tego, jak tworzyć strategie RTM, to wejdźcie na stronę: https://pragmago.tech/pl/porada/real-time-marketing-przyklady-i-definicja-rtm/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here